Yurt Dışı Seyahat Notları

UMRE GÜNLÜĞÜ- 5 (NOSTALJİ YAZILARI- 73)

Umre günlerimizin sonlarına doğru yaklaşıyorduk. Günlerimiz ya Mescid-i Saadette namaz kılmak ya da onun dışında çarşı alış verişi yapmakla geçiyordu. Salı ve Çarşamba günleri böyle geçti. Çarşamba akşamı otobüslerle bir hurma bahçesine götürüldük. Hurma ile insanın yaratılışı, çok cihetlerle benzerliği, çoğalması, ömrü, bakımı ve hurmanın faydaları hakkında geniş bilgiler aldık ve hayretler içinde kaldık. İsteyen umreciler alış veriş de yaptılar.

Perşembe sabahı namazdan sonra Kâinatın Efendisine (asm) veda ziyareti yaptık. Salât-ü Selâmlar eşliğinde ve “Seneye tekrar buluşmak dileğiyle Ya Resülullah!” diyerek el sallayıp gözyaşları ile ayrıldık. Gerçekten zor bir ayrılıktı.

Öğle namazını da Mescid-i Saddette kıldıktan sonra sür’atle otobüslere binip Medine-i Münevvere Hava Alanına ulaştık. Bilet ve bagaj işlemlerinden sonra, ikindi namazını eda edip 17:30 uçağıyla hareket ederek, üç buçuk saatlik bir uçuşla saat 21:00 de İstanbul dış hatlar terminaline geldik. Oradan iç hatlara geçip gece 24:05 uçağıyla Esenboğa Hava Alanına hareket ettik. Gece saat 01:00 de dışarı çıktığımız zaman karşılamaya gelenlerle sarmaş dolaş olduk. Kayın pederin de eşiyle bu seyahatte birlikte olmamız, karşılamaya gelenlerin sayısını bir hayli kalabalık olmasına sebep olmuştu. Geride ise, mukaddes topraklarda unutulmaz hatıralar ve on beş günde on beş yılda elde edilemeyecek sevaplar kalmıştı. Bunun için Rabbimize ne kadar şükretsek yine de azdı.

Her sene tatilini sahillerde ve pahalı otellerde geçiren nice insanlara bedel, Allah izin ve imkân verirse her sene Nisan ayında on beş günlüğüne tatilimizi umrede değerlendirmeye karar verdik. Eşimle birlikte uzun bir aradan sonra ifa ettiğimiz bu umre ibadeti, bizi böyle bir karara sevk etti.

asyanur.info  samicebeci.net  (YouTube-Sami Cebeci videoları)