Yurt Dışı Seyahat Notları

AVUSTRALYA SEYAHAT NOTLARI- 6 (HATIRA YAZILARI- 124)

Reklam

Pazartesi günü, kara yoluyla Sydney’e gelen Halil Yıldız kardeşin de katılımıyla bir grup kardeşlerle bot gezisi yaptık. Sydney gerçekten çok güzel bir şehir. Pasifik Okyanusu şehrin içine muhtelif kollar şeklinde girerek çok hoş bir görüntüye sebep olmuş. İstanbul Boğazı ve Haliç gibi girintileriyle zaten İstanbul’u andırıyordu. Yılbaşı kutlamalarının yapıldığı çelik Liman Köprüsü, onun tam karşısındaki Opera Binası, 252 metrelik Sydney Kulesi ve gökdelenleriyle çok turist çeken bir şehir. Altı milyona yakın nüfusuyla, ülkenin dörtte bir nüfusu orada yaşıyordu. Biz de turistler gibi bir hayli fotoğraf çektik.

Aynı akşam, şehrin en merkezi yerinde olan Nur dershanesine geçtik. Ayrı bölümden dersi hoparlörle dinleyen hanım kardeşlerin de katıldığı kalabalık toplantı ve iman hakikatlerinin mütalâa edildiği ders ve hizmet haberleriyle saatler su gibi akıp gitti.

Sydney’de bilhassa bayan hizmetleri daha canlı ve hareketli olduğu söylendi. Çünkü, Melbourne’de vakıf olarak istihdam edilen iki kız kardeşin, her Cumartesi dönüşümlü bir tarzda uçakla gelip derse katılıp dönmeleri, buradaki hizmetlere hız kazandırmış. Genç kızlar arasında da yapılan derslere çok yeni insanların katılmasına vesile olmuş. Hanım hizmetlerinin gelişmesi, erkekler  arasındaki derslere de yansımış. Topluca yüze yakın Nur Talebesinin bulunduğu Sydney, şimdi iki katlı geniş bir hizmet binası almanın gayretine girmiş. Onlara dualar ediyor ve en hayırlı bir şekilde uygun bir yere sahip olmalarını Cenab-ı Haktan niyaz ediyoruz. (Not: Bizden sonra iki katlı bir hizmet merkezini Nur Vakfı adına satın aldıklarını öğrendik.)

Salı günü, dünyanın yedi harikasından biri kabul edilen ve Mavi Dağlar anlamına gelen Blue Mauntains’e gittik. Hava hafif yağmurlu ve dağlar ise sisliydi. Yükseklerden akan şelâlenin sesini duyuyor fakat sisten dolayı göremiyorduk. Seyir yerinde bulunan fotoğraflarına baktığımızda, gerçekten görülmeye değer bir manzaraydı. Dönüşte, İmparator lâkaplı İsmet Ünver kardeşin kebapçı dükkânına uğradık. Kısmetimizi yedikten ve kahvelerimizi içtikten sonra, grup halinde yine Nur Dershanesine geçtik. Bir hayli gelenler olmuştu. yapılan dersler ve geleceğe dair hizmet müzakereleriyle o akşamı da değerlendirdik. Dersten sonra, üç gündür misafir olduğumuz Nagehan kardeşin evine geçtik. Günler ne kadar da çabuk geçiyordu! Ömrümüz de öyle değil miydi?

Çarşamba günü, tekrar Melbourne’e dönüş saatimiz yaklaşırken, bir grup arkadaşıyla konferansımıza gelen Ahmet Hocanın dershanesine iade-i ziyarete gittik. Kendisi hizmet amaçlı başka bir şehre gitmiş. Ertan ve Ali Beyler karşıladılar. Bir miktar sohbetten sonra müsaade isteyip ayrıldık.

Sydneyli gönül dostlarımız Halil Bozkaya, Nusret, Nagehan, Coşkun ve diğer kardeşlerle vedalaştıktan sonra, tekrar Melbourne Hava alanına ulaştık. Ercan kardeşin kaptanlığında Nur Vakfı külliyesine geçtik, elhamdülillah.

asyanur.info  samicebeci.net  (YouTube-Sami Cebeci videoları)  (YouTube-Sami Cebeci ile canlı Risale-i Nur dersleri)